La Taxonomia de Bloom són eines clau per als docents i els encarregats del disseny de capacitacions. Tant la Taxonomia Original com la revisada per Anderson i Krathwohl se centren en el domini cognitiu. Compleixen una funció però no s'apliquen a les activitats realitzades a l'aula. Aquesta Taxonomia per a entorns digitals no es restringeix a l'àmbit cognitiu, és més, conté elements cognitius així com mètodes i eines. Aquests són els elements que jo, com a docent en exercici, utilitzaria en les meves experiències d'aula. Així com en les taxonomies anteriors, és la qualitat de l'acció o del procés la que defineix el nivell cognitiu i no l'acció o el procés, per si mateixos. Mentre que Bloom representa el procés d'aprenentatge en els seus diferents nivells, això no implica que els estudiants hagin de començar en el nivell taxonòmic més baix per després pujar a altres nivells. Més aviat, significa que el procés d'aprenentatge es pot iniciar en qualsevol punt i que els nivells taxonòmics més baixos estaran coberts per l'estructura de la tasca d'aprenentatge.
Aqui us deixo el link per si voleu llegir el document sencer:
www.eduteka.org/pdfdir/TaxonomiaBloomDigital.pdf
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada