dimecres, 23 de novembre del 2011

CONFERÈNCIA: "EL LIDERATGE EN L'AMBIT EDUCATIU"

Com a ultima acitivitat realitzada a la setmana SAE, el divendres 18 de Novembre vem assitir a una conferència a carrec del Dr. Àngel Castiñeira Fernández amb el títol de  "El lideratge en l'àmbit educatiu".

 


·Amb molt d’esforç i dedicació treballant a l’escola ens poden oferir formar part de l’equip directiu.


·Les tasques d’un director/a serien :
  -Tasca d’ensenyar
  -Gestionar: planificar horaris, gestionar aules i gestionar pressupostos.
  -Dirigir: saber treballar i saber dirigir a persones.
  -Liderar: tècniques de direcció.
  -Relació: ha de relacionar-se amb administració, amb la comunitat local, amb l’alumnat, amb      les famílies dels alumnes, amb el professorat , amb el PAS (Personal d’Administració i Serveis) i   amb altres tècnics. El director ha de interactuar amb tots ells.

·Assumeixen moltes responsabilitats i la gent espera molts resultats d’ell.

·Problemes d’identitat: quan comences l’escola ets un mestre, però quan portes un temps fent de director i has de tractar i dirigir a mestres, et venen dubtes de que ets i quin es el teu paper a l’escola.

·Auto percepció de l’exercici  de la funció directiva:
  -Bomber o apagafocs: pels casos d’emergències.
  -Amortidor o matalàs: apagar tensions i reduir els conflictes.
  -Esponja o filtre: llegir, rebre informació útil i filtrar-la.
  -Carter o transmissor: transmetre notícies.
  -D’entrepà o Pepe Gotera y Otilio: estar enmig de tot o fer xapuces.
  -Gestor o mare: oferir l’espatlla, escoltar i entendre.
  -Estirar del carro: “Con estos bueyes hemos de arar “.
  -El senyor dels moments: sempre et diuen Tens un moment? I has de disposar temps  per parlar i escoltar.
  -Coordinar i mobilitzar un equip  de mestres i altres tècnics.
  -Sensació de guerra.
  -Additiu del motor o maquinista de locomotora vella: sempre anar darrera la gent i que sense el director potser no funcionaria l’escola.

·Síndrome “corasón partio”:
Hem de fer de mestres i d’altra banda fer de gestors i de representants.

Què fem??:
  -Apagar focs?: gestió d’urgències, reacció, impuls  o activisme (fer 1000 coses i tenir la sensació de no fer res a curt termini).
  -Construir catedrals?: acció, anticipació, llarg termini, visió, projecte, espera del futur, acció reflexiva o estabilitat.

·El lideratge és un art.

·La gent esperarà:
 
-Visió: orientació projecte somni, cap a on anar).
 
-Seguidors: motivació, compromís i voler-hi anar).
 
-Motivació: capacitat de canvi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada