·Amb molt d’esforç i dedicació treballant a l’escola ens poden oferir formar part de l’equip directiu.
·Les tasques d’un director/a serien :
-Tasca d’ensenyar
-Gestionar: planificar horaris, gestionar aules i gestionar pressupostos.
-Dirigir: saber treballar i saber dirigir a persones.
-Liderar: tècniques de direcció.
-Relació: ha de relacionar-se amb administració, amb la comunitat local, amb l’alumnat, amb les famílies dels alumnes, amb el professorat , amb el PAS (Personal d’Administració i Serveis) i amb altres tècnics. El director ha de interactuar amb tots ells.
·Assumeixen moltes responsabilitats i la gent espera molts resultats d’ell.
·Problemes d’identitat: quan comences l’escola ets un mestre, però quan portes un temps fent de director i has de tractar i dirigir a mestres, et venen dubtes de que ets i quin es el teu paper a l’escola.
·Auto percepció de l’exercici de la funció directiva:
-Bomber o apagafocs: pels casos d’emergències.
-Amortidor o matalàs: apagar tensions i reduir els conflictes.
-Esponja o filtre: llegir, rebre informació útil i filtrar-la.
-Carter o transmissor: transmetre notícies.
-D’entrepà o Pepe Gotera y Otilio: estar enmig de tot o fer xapuces.
-Gestor o mare: oferir l’espatlla, escoltar i entendre.
-Estirar del carro: “Con estos bueyes hemos de arar “.
-El senyor dels moments: sempre et diuen Tens un moment? I has de disposar temps per parlar i escoltar.
-Coordinar i mobilitzar un equip de mestres i altres tècnics.
-Sensació de guerra.
-Additiu del motor o maquinista de locomotora vella: sempre anar darrera la gent i que sense el director potser no funcionaria l’escola.
·Síndrome “corasón partio”:
Hem de fer de mestres i d’altra banda fer de gestors i de representants.
Què fem??:
-Apagar focs?: gestió d’urgències, reacció, impuls o activisme (fer 1000 coses i tenir la sensació de no fer res a curt termini).
-Construir catedrals?: acció, anticipació, llarg termini, visió, projecte, espera del futur, acció reflexiva o estabilitat.
·El lideratge és un art.
·La gent esperarà:
-Visió: orientació projecte somni, cap a on anar).
-Seguidors: motivació, compromís i voler-hi anar).
-Motivació: capacitat de canvi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada